Class 9 Assamese Question Answer: chapter 1

By Amit Kumar

Published on:

Class 9 Assamese Question Answer: chapter 1
- Advertisement -

Class 9 Assamese Question Answer

Chapter 1

শিশুলীলা

- Advertisement -

অতি চমু প্রশ্নৰ উত্তৰ লিখা: Class 9 Assamese Question Answer

(ক) ‘কৃষ্ণগীত গাৱন্ত সুন্দৰী’।।
—কৃষ্ণগীত গোৱা সুন্দৰীগৰাকী কোন?

উত্তৰঃ কৃষ্ণগীত গোৱা সুন্দৰী গৰাকী হল যশোদা।

(খ) ‘কৰ্ণত কুণ্ডল দোলে আতি।”
— কাৰ কৰ্ণৰ কুণ্ডলৰ কথা কৈছে?

- Advertisement -

উত্তৰঃ ইয়াত যশোদাৰ কৰ্ণত কুণ্ডলৰ কথা কোৱা হৈছে।

(গ) ‘কাম্পে কোপে অৰুণ অধৰ।”
— ইয়াত কাৰ অৰুণ অধৰৰ কথা কৈছে?

উত্তৰঃ ইয়াত শ্ৰীকৃষ্ণৰ অৰুন অধৰৰ কথা কোৱা হৈছে।

- Advertisement -

(ঘ) ‘মথনিত ধৰিয়া নিষেধি’।
—‘মথনি’ শব্দৰ অৰ্থ কি?

উত্তৰঃ ‘মথনি’ শব্দৰ অথ হল – গাখীৰ ঘুঁচিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা এবিধ সজুলি।

ঙ) ‘নোজোড়ে আঙ্গুল দুই জৰী’—ইয়াত কাৰ জৰীৰ নাটনি হৈছে?

উত্তৰঃ ইয়াত শ্ৰীকৃষ্ণক বান্ধিবলৈ মাক যশোদাৰ জৰীৰ নাটনি হৈছে।

(চ) ‘ৰুণ ঝুণ কেয়ূৰ কঙ্কণ’
— কাৰ কেয়ূৰ কঙ্কণৰ ‘ৰুণ ঝুণ’ শব্দৰ কথা ইয়াত কোৱা হৈছে?

উত্তৰঃ ইয়াত যশোদাৰ কেয়ূৰ কঙ্কণৰ ‘ৰুন-ঝুণ’ শব্দৰ কথা কোৱা হৈছে।


Class 9 Assamese Question Answer: chapter 1
Class 9 Assamese Question Answer: chapter 1

Class 9 Assamese Question Answer

২। শিশুলীলা’ পাঠটিত শ্রীকৃষ্ণ চৰিত্রটি এটি সাধাৰণ মানৱ শিশু হিচাপে অঙ্কিত হৈছেঃ কথাষাৰৰ সত্যাসত্য নির্ণয় কৰা।
উ : শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ বিৰচিত ‘শিশুলীলা’ নামৰ কবিতাটিত কবিয়ে জগতৰ ঈশ্বৰ শ্ৰীকৃষ্ণক সাধাৰণ মানৱ শিশুৰূপে অংকিত কৰিছে। এদিনাখন যশােদাই শিশু কৃষ্ণৰ লীলা স্মৰণ কৰি দধি মথি আছিল। এনেতে কৃষ্ণই আহি স্তন পান কৰিবলৈ খুজি দধি মথনত বাধা দিলে। যশােদাই দধি মথিবলৈ এৰি কৃষ্ণক
স্তন পান কৰাবলৈ ধৰিলে। এনতে চৌকাত দি থােৱা গাখীৰ উতলি উঠাত কৃষ্ণক কোলাৰ পৰানমাই চৌকাৰ ওচৰলৈ দৌৰি গ’ল। এই কথাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি শিলগুটি নিক্ষেপ কৰি গাখীৰৰ পাত্ৰ ভাঙি পেলালে আৰু চুপে চুপে কোঠালীত সােমাই উড়ালৰ ওপৰত বহি লৱণু খাবলৈ ধৰিলে লগতে চাৰিওপিনে লৱণু ছটিয়াই বান্দৰবােৰকো খাবলৈ দিলে। মাকে গাখীৰৰ পাত্র চৌকাৰ পৰানমাই কৃষ্ণৰ কাণ্ড দেখি খঙত এছাৰি এডাল লৈ কৃষ্ণক মাৰিবলৈ খেদি গ’ল। কৃষ্ণয়ে ভয় খােৱা যেন দেখুৱাই তাৰ পৰা দৌৰি পলাই যায়। মাকে কৃষ্ণৰ পিছে পিছে দৌৰি দৌৰি ভাগৰি পৰিল। অৱশেষত কৃষ্ণই মাকৰ ওচৰত ধৰা দিয়ে। তেতিয়া কৃষ্ণই ভয় খােৱা দেখি হাতৰ পৰা চিকনিডাল পেলাই দি কৃষ্ণক উড়ালত বান্ধি থােৱাৰ যাে-যা কৰিছে। এনদৰে কবিয়ে কবিতাটিত শ্রীকৃষ্ণক মানৱ শিশুৰূপে চিত্রিত কৰিছে।

৩। শংকৰদেৱ ৰচিত কীর্তন’ পুথিখনৰ বিষয়ে। পঁচিশটামান শব্দৰ ভিতৰত এটি টোকা লিখা।
উ : কীর্তনঘােষা’ নামৰ পুথিখন শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰ সাহিত্যিক জীৱনৰ কীর্তিস্তম্ভস্বৰূপ। পুথিখনৰ মূল বিষয়বস্তু ভাগৱত গীতাৰ পৰা লােৱা হৈছে। গ্ৰন্থখনত ধ্যান বর্ণনা, অজামিল উপাখ্যান, শিশুলীলা, ৰাসলীলা, শ্ৰীকৃষ্ণৰ বৈকুণ্ঠ প্রয়াণকে ধৰি ঊনত্রিশটা খণ্ড আছে। এই গ্ৰন্থখন বৈষ্ণৱপন্থী হিন্দুসকলে পবিত্র গ্রন্থ বুলি গণ্য কৰে।

৪। শিশুলীলা’ৰ অন্তর্নিহিত তত্ত্বপূর্ণ কথাখিনি তােমাৰ নিজৰ ভাষাত লিখা।
উ : এদিনাখন যশােদাই শিশু কৃষ্ণৰ লীলা স্মৰণ কৰি দধি মথি আছিল। এনেতে কৃষ্ণ আহি স্তন পান কৰিবলৈ খুজি দধি মথনত বাধা দিলে। যশােদাই দধি মথিবলৈ এৰি কৃষ্ণক স্তন পান কৰাবলৈ ধৰিলে। এনেতে চৌকাত দি থােৱা গাখীৰ উতলি উঠাত কৃষ্ণক কোলাৰ পৰানমাই চৌকাৰ ওচৰলৈ দৌৰি গ’ল। এই কথাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি শিলগুটি নিক্ষেপ কৰি গাখীৰৰ পাত্ৰ ভাঙি পেলালে আৰু চুপে চুপে কোঠালীত সােমাই উড়ালৰ ওপৰত বহি লৱণু খাবলৈ ধৰিলে লগতে চাৰিওপিনে লৱণু ছটিয়াই বান্দৰবােৰকো খাবলৈ দিলে। মাকে গাখীৰৰ পাত্র চৌকাৰ পৰানমাই কৃষ্ণৰ কাণ্ড দেখি খঙত এছাৰি এডাল লৈ কৃষ্ণক মাৰিবলৈ খেদি গ’ল। কৃষ্ণয়াে ভয় খােৱা যেন দেখুৱাই তাৰ পৰা দৌৰি পলাই যায়। মাকে কৃষ্ণৰ পিছে পিছে দৌৰি দৌৰি ভাগৰি পৰিল। অৱশেষত কৃষ্ণই মাকৰ ওচৰত ধৰা দিয়ে। তেতিয়া কৃষ্ণই ভয় খােৱা দেখি হাতৰ পৰা চিকনিডাল পেলাই দি কৃষ্ণক উড়ালত বান্ধি থােৱাৰ যাে-যা কৰাত কবিয়ে কৈছে যে যিজনৰ আদি অন্ত পূর্বাপৰ নাই, যিজন পূর্ণব্রহ্ম জগতৰ ঈশ্বৰ সেইজন কৃষ্ণক মাক যশােদাই পুত্ৰৰূপে কোলাত পাই মাৰিবলৈ উদ্ধত হৈছে। ভগৱানে মানৱৰূপে আবিৰ্ভাৱ হৈ মানুহৰ দৰে আচৰণ কৰাৰ লগতে যে মানুহক ভগবানৰ প্রতি আসক্তি জন্মাইছে।

৫। “নাহি আদি অন্ত পূর্বাপৰ।
পূর্ণ-ব্রহ্ম জগত ঈশ্বৰ৷৷
ইয়াত কবিয়ে কি প্রসঙ্গত, কাৰ বিষয়ে, কিয় এইদৰে কৈছে চমুকৈ লিখা।
উঃ ইয়াত কবি শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱে পূর্ণব্রহ্ম জগতপতি শ্রীকৃষ্ণই মাতৃস্নেহত তুষ্ট হৈ মাতৃৰ দাসত্ব স্বীকাৰ কৰা প্ৰসংগত উক্ত কথাষাৰ কৈছে।
এদিনাখন যশােদাই শিশু কৃষ্ণৰ লীলা স্মৰণ কৰি দধি মথি আছিল। এনেতে কৃষ্ণ আহি স্তন পান কৰিবলৈ খুজি দধি মথনত বাধা দিলে। যশােদাই দধি মথিবলৈ এৰি কৃষ্ণক স্তন পান কৰাবলৈ ধৰিলে। এনেতে চৌকাত দি থােৱা গাখীৰ উতলি উঠাত কৃষ্ণক কোলাৰ পৰা নমাই চৌকাৰ ওচৰলৈ দৌৰি গ’ল। এই কথাত কৃষ্ণইঅভিমান কৰি শিলগুটি নিক্ষেপ কৰি গাখীৰৰ পাত্ৰ ভাঙি পেলালে আৰু চুপে চুপে কোঠালীত সােমাই উড়ালৰ ওপৰত বহি লৱণু খাবলৈ ধৰিলে লগতে চাৰিওপিনে লৱণু ছটিয়াই বান্দৰবােৰকো খাবলৈ দিলে। মাকে গাখীৰৰ পাত্র চৌকাৰ পৰা নমাই কৃষ্ণৰ কাণ্ড দেখি খঙত এছাৰি এডাল লৈ কৃষ্ণক মাৰিবলৈ খেদি গ’ল। কৃষ্ণয়াে ভয় খােৱা যেন দেখুৱাই তাৰ পৰা দৌৰি পলাই যায়। মাকে কৃষ্ণৰ পিছে পিছে দৌৰি দৌৰি ভাগৰি পৰিল। অৱশেষত কৃষ্ণই মাকৰ ওচৰত ধৰা দিয়ে। তেতিয়া কৃষ্ণই ভয় খােৱা দেখি হাতৰ পৰা চিকনিডাল পেলাই দি কৃষ্ণক উড়ালত বান্ধি থােৱাৰ যাে-যা কৰাত কবিয়ে উক্ত কথাষাৰ ব্যক্ত কৰি বুজাব বিচাৰিছে যে যিজনৰ আদি অন্ত পূর্বাপৰ নাই, যিজন পূর্ণব্রহ্ম জগতৰ ঈশ্বৰ সেইজন কৃষ্ণক মাক যশােদাই পুত্ৰৰূপে কোলাত পাই মাৰিবলৈ উদ্ধত হৈছে।

৬। শিশুলীলা’ পাঠৰ আধাৰত শ্ৰীকৃষ্ণৰ কার্যকলাপৰ এটি বিৱৰণ যুগুত কৰা।
উঃ এদিনাখন যশােদাই শিশু কৃষ্ণৰ লীলা স্মৰণ কৰি দধি মথি আছিল। এনেতে কৃষ্ণ আহি স্তন পান কৰিবলৈ খুজি দধি মথনত বাধা দিলে। যশােদাই দধি মথিবলৈ এৰি কৃষক স্তন পান কৰাবলৈ ধৰিলে। এনতে চৌকাত দি থােৱা গাখীৰ উতলি উঠাত কৃষ্ণক কোলাৰ পৰা নমাই চৌকাৰ ওচৰলৈ দৌৰি গল। এই কথাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি শিলগুটি নিক্ষেপ কৰি গাখীৰৰ পাত্ৰ ভাঙি পেলালে আৰু চুপে চুপে কোঠালীত সােমাই উড়ালৰ ওপৰত বহি লৱণু খাবলৈ ধৰিলে লগতে চাৰিওপিনে লৱণু ছটিয়াই বান্দৰবােৰকো খাবলৈ দিলে। মাকে গাখীৰৰ পাত্র চৌকাৰ পৰা নমাই কৃষ্ণৰ কাণ্ড দেখি খঙত এছাৰি এডাল লৈ কৃষ্ণক মাৰিবলৈ খেদি গ’ল। কৃষ্ণয়াে ভয় খােৱা যেন দেখুৱাই তাৰ পৰা দৌৰি পলাই যায়। মাকে কৃষ্ণৰ পিছে পিছে দৌৰি দৌৰি ভাগৰি পৰিল। অৱশেষত কৃষ্ণই মাকৰ ওচৰত ধৰা দিয়ে। তেতিয়া কৃষ্ণই ভয় খােৱা দেখি হাতৰ পৰা চিকনিডাল পেলাই দি কৃষ্ণক উড়ালত বান্ধি থােৱাৰ যাে-যা, কৰাত কবিয়ে উক্ত কথাষাৰ ব্যক্ত কৰি বুজাব বিচাৰিছে যে যিজনৰ আদি অন্ত পূর্বাপৰ নাই, যিজন পূর্ণব্রহ্ম জগতৰ ঈশ্বৰ সেইজন কৃষ্ণক মাক যশােদাইপুত্ৰৰূপে কোলাত পাই মাৰিবলৈ উদ্ধত হৈছে।

ব্যাখ্যা কৰাঃ Class 9 Assamese Question Answer


(ক) যাক যােগী নপাৱে ধ্যানত।
হে হৰি পলান্ত ভয়ত।।

উ : উক্ত কবিতাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি সাহিত্য- সুবাসৰ অন্তৰ্গত শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ বিৰচিত ‘শিশুলীলা’ নামৰ কবিতাটিৰ পৰা উদ্ধৃত কৰা হৈছে।

যিজন কৃষ্ণক পাবলৈ ঋষি-মুনিসকলে ধ্যান কৰিব লগা হয় সেইজন কৃষ্ণই মাকৰ ভয়ত পলাই ফুৰিব লগা প্রসংগত কবিয়ে উক্ত কথাষাৰ কৈছে।

কৃষ্ণক স্তন পান কৰাবলৈ এৰি দি উতলি উঠা গাখীৰৰ পাত্র নমাবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি গাখীৰৰ পাত্র ভাঙি লৱণু চুৰ কৰি খাবলৈ লােৱাত মাক যশােদাই এছাৰি এডাল লৈ মাৰিবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই দৌৰি পলাই ফুৰিব লগা হয়। ইয়াকে দেখি কবিয়ে কৈছে যিজন কৃষ্ণক ঋষি-মুনিসকলে ধ্যান কৰিও পাব নােৱাৰে সেইজন কৃষ্ণই মানৱ সন্তানৰূপে আবিৰ্ভাৱ হৈ সামান্য নাৰী এজনীৰ ভয়ত পলাই ফুৰিব লগাত উক্ত কথাষাৰৰ জৰিয়তে শ্ৰীকৃষ্ণৰ শিশুলীলাৰ চিত্র অংকিত হােৱাৰ লগতে শ্ৰীকৃষ্ণৰ মাতৃভক্তি প্রকাশ পাইছে।

(খ) তাহাঙ্ক তনয় মানি বলে।
যশােদা বান্ধন্ত উড়ুখলে ৷৷

উঃ উক্ত কবিতাফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি “সাহিত্য- সুবাসৰ অন্তৰ্গত শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ বিৰচিত ‘ শিশুলীলা’নামৰ কবিতাটিৰ পৰা উদ্ধৃত কৰা হৈছে। জগতৰ ঈশ্বৰ পূর্ণব্রহ্ম কৃষ্ণক যশােদাই পুত্ৰৰূপে কোলাত পাই লৱণু নষ্ট কৰা অপৰাধত কেনেদৰে মাৰিবলৈ উদ্ধত হৈছে তাকে প্রকাশ কৰিবলৈ কবিয়ে উক্ত কথাষাৰ ব্যক্ত কৰিছে।

কৃষ্ণক স্তন পান কৰাবলৈ এৰি দি উতলি উঠা গাখীৰৰ পাত্র নমাবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি গাখীৰৰ পাত্র ভাঙি লৱণু চুৰ কৰি খাবলৈ লােৱাত মাক যশােদাই এছাৰি এডাল লৈ মাৰিবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই দৌৰি পলাই ফুৰিব লগা হয়। ইয়াকে দেখি কবিয়ে কৈছে যিজন কৃষ্ণক ঋষি-মুনিসকলে ধ্যান কৰিও পাব নােৱাৰে সেইজন কৃষ্ণই মানৱ সন্তানৰূপে আবিৰ্ভাৱ হৈ সামান্য নাৰী এজনীৰ ভয়ত পলাই ফুৰিব লগা হৈছে। এয়া স্বয়ং ভগৱানৰে লীলাখেলা। মানুহে ইয়াৰ তত্ত্ব সহজে বুজিব নােৱাৰে।

(গ) গােবিন্দে মাৰৰ শ্ৰম দেখি,
ৰহিল কান্ত মুদি আখি।

উঃ উক্ত কবিতাফাকি আমাৰ পাঠ্যপুথি সাহিত্য- সুবাস’ৰ অন্তৰ্গত শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱ বিৰচিত ‘শিশুলীলা’নামৰ কবিতাটিৰ পৰা উদ্ধৃত কৰা হৈছে। মাক যশােদাই খেদি গৈ ধৰিব নােৱাৰি ভাগৰি পৰাত কৃষ্ণই কেনেদৰে মাকৰ ওচৰত ধৰা দিছে সেয়া কবিয়ে উদ্ধৃত কবিতা ফাকিৰ মাজেদি প্ৰকাশ কৰিছে। কৃষ্ণক মাতৃ যশােদাই স্তন পান কৰাবলৈ এৰি দি উতলি উঠা গাখীৰৰ পাত্ৰ নমাবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি গাখীৰৰ পাত্র ভাঙি লৱণু চুৰ কৰি খাবলৈ লােৱাত মাক যশােদাই এছাৰি এডাল লৈ মাৰিবলৈ যােৱাত কৃষ্ণই দৌৰি পলাব লগা হয়। কৃষ্ণক খেদি খেদি মাক যশােদা ভাগৰি পৰাত কৃষ্ণই ধৰা দিবলৈ চকু মুদি কান্দি থাকিল।। মনুষ্যৰ সন্তানৰূপে জন্ম গ্রহণ কৰিও কৃষ্ণ যে পৰম কৰুণাময় আৰু মাতৃভক্তি পৰায়ণ সেয়া
পদফাকিৰ জৰিয়তে প্রকাশ পাইছে।

৮। মহাকোপে কোঠা পশিলন্ত।
সিঞ্চিৰাই লৱণু ভূঞ্জন্ত।।
কোনে অতি খঙত কোঠাত সােমাইছিল ? তেওঁ কিয় লৱণুবােৰ চাৰিওফালে ছটিয়াই খাইছিল বুজাই লিখা।
উ : শিশু কৃষ্ণই অতি খঙত লৱণু চোৰ কৰি খাবলৈ কোঠাত সােমাইছিল। এদিনাখন যশােদাই শিশু কৃষ্ণৰ লীলা স্মৰণ কৰি দধি মথি আছিল। এনেতে কৃষ্ণ আহি স্তন পান কৰিবলৈ খুজি দধি মথনত বাধা দিলে। যশােদাই দধি মথিবলৈ এৰি কৃষ্ণক স্তন পান কৰাবলৈ ধৰিলে। এনতে চৌকাত দি থোৱা গাখীৰ উতলি
উঠাত কৃষ্ণক কোলাৰ পৰা নমাই চৌকাৰ ওচৰলৈ দৌৰি গ’ল। এইকথাত কৃষ্ণই অভিমান কৰি শিলগুটি নিক্ষেপ কৰি গাখীৰৰ পাত্ৰ ভাঙি পেলালে আৰু চুপে চুপে কোঠালীত সােমাই উড়ালৰ ওপৰত বহি লৱণু খাবলৈ ধৰিলে লগতে চাৰিওপিনে লৱণু ছটিয়াই বান্দৰবােৰকো খাবলৈ দিলে।

ভাষা বিষয়ক: Class 9 Assamese Question Answer

প্রশ্ন ১০ তলৰ শব্দবোেৰৰ এটা বা দুটাকৈ সমার্থক শব্দ লিখা
কর্ণ, অৰুণ, দধি, বস্ত্র, বদন, লৱণু, কোপ, দর্শন, দুগ্ধ, ঈশ্বৰ।

  • কর্ণ  – কাণ।
  • অৰুণ -সূর্য, ৰবি,তপন।
  • দধি– এৱা গাখীৰ, ক্ষীৰ।
  • বস্ত্র – কাপােৰ, পােচাক।
  • বদন —মুখ, বয়ন।
  • লৱণু —মাখন, ননী, নৱনীত।
  • কোপ —খং, ৰাগ, ক্রোধ।
  • দশন —দাঁত, দন্ত।
  • দুগ্ধ – দৈ গাখীৰ।
  • ঈশ্বৰ—পৰমাত্মা, পৰমপুৰুষ।

১১। তলৰ পুৰণি শব্দবােৰৰ আধুনিক ৰূপ দিয়া ।
তাহাঙ্ক, নােজোৰে, খসি, ৰহিল, আসি, ভৈল, আসন্ত, শিলায়ে, কাম্পে, মাৱক।

  • তাহাঙ্ক — তাক।
  • ভৈল– হ’ল।
  • নােজোৰে — নাটে।
  • খসি— খহি।
  • শিলায়ে – শিলেৰে ।
  • ৰহিল —ৰ’ল।
  • কাম্পে —কাপে।
  • আসি—আহি।
  • মাৱক -মাকক।

প্রশ্ন ১২। তলৰ শব্দকেষ্টাত কি কি কাৰণত মূর্ধণ্য ‘ণ আৰু মূর্ধণ্য ষ’ হৈছে বুজাই লিখা।
অৰুণ, কঙ্কণ, কর্ণ, ভাণ্ড, নিষেধি।

  • অৰুণ = ‘ৰ’ ৰ পিছত স্বৰবৰ্ণৰ ব্যৱধান থাকিলেও মূর্ধণ্য ‘ণ হয় কাৰণে ‘অৰুণ’ শব্দত মূর্ধণ্য ‘ণ’ হৈছে।
  • কঙ্কণ = স্বাভাৱিকতে এই শব্দত মূর্ধণ্য ‘ণ’ হৈছে।
  • কর্ণ = ৰ’ৰ পিছত ন মূর্ধণ্য ‘ণ’ হয় কাৰণে এই শব্দত মূর্ধণ্য ‘ণ’ হৈছে।
  • ভাণ্ড = ‘ট’ বৰ্গৰ আখৰৰ লগত যুক্ত হােৱাৰ কাৰণে এই শব্দত মূর্ধণ্য ‘ণ’ হৈছে।
  • নিষেধি = স্বাভাৱিকতে এই শব্দত মূর্ধণ্য ষ’ হৈছে।

প্রশ্ন ১৩। পাঠটোত থকা অসমাপিকা ক্রিয়া শব্দ পাঁচোটা ৰাছি উলিওৱা।
উত্তৰঃপাঠটোত থকা অসমাপিকা ক্রিয়া শব্দৰ ভিতৰত পাঁচোটা হল-
আসি (আহি), দেখন্তে (দেখি), পশি (সােমাই), বসি (বহি), দেখিয়া (দেখি)।

Class 9 Assamese Question Answer


class assamese question answer, assamese classclass assamese medium,class x assamese question answer,মানৱ বন্দনা,class assamese question answer assamese medium,class assamese medium question answer,seba class assamese question answer,class guide,class question answer assamese,seba class 9 question answer,নৱম শ্ৰেণীৰ অসমীয়া,class 9 assamese book,class 9 question answer assamese medium,class 9 assamese chapter 2 question answer,ncert solutions for class 9 all subjects,9th class all subject question answer pdf,question answer class 9,class 10 assamese all question answer,ncert guide for class 9,class 10 assamese book question answer seba,9th question answer,class 9 assamese lesson 2,class 9 assamese question answer chapter 2,class 9 all ncert solutions,class 9 assamese chapter 2,class 9 assamese lesson 2 question answer,অসমীয়া class মানৱ বন্দনা,মানৱ বন্দনা class,class question answer seba,মানব বন্দনা প্রশ্ন উত্তর,মানৱ বন্দনা কবিতা,

Leave a Comment